Mercedes Garrido espera que en un parell mesos s'aprovi el Pla d'Intervenció d'Àmbits Turístics de Mallorca.

Palma, 13 de novembre de 2018

El Col•legi d'Arquitectes i el Consell de Mallorca organitzen en la seu col•legial una jornada per a explicar els aspectes tècnics del PIAT que poden influir en l'activitat professional dels col•lectius professionals implicats.

Nacho Salas, Mercedes Garrido i Miquel Vadell.

La consellera de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca, Mercedes Garrido, ha confiat aquesta tarda durant la presentació de la jornada tècnica sobre el Pla d'intervenció en àmbits turístics de Mallorca (PIAT) i el règim de suspensió de llicències associat a l'aprovació inicial, que en un parell de mesos s'aprovi aquest projecte que ara es troba en fase de resolució d'al•legacions.

El CIM i el Col•legi d'Arquitectes de Balears han organitzat aquesta jornada formativa en la sala d'actes de la seu col•legial entre les 16.30 i les 19.30 hores.

"Aquest PIAT ha d'assentar un nou model turístic territorial de l'illa, més sostenible, equilibrat i de progrés, que contempli com a estratègies principals la introducció d'un límit màxim de la capacitat d'acolliment turístic, una aposta decidida pel foment de la identitat paisatgística de l'illa i una millora en la qualitat de les dotacions i dels establiments", ha assenyalat Garrido.

Per part seva, el president de la Demarcació de Mallorca del COAIB, Nacho Salas, ha afirmat que aquesta jornada serveix per a "donar a conèixer els continguts més rellevants, en relació a l'estructura del PIAT i aquells aspectes més tècnics que poden influir en l'esdevenir e l'activitat professional dels col•lectius implicats, entre ells els arquitectes".

16.30 -16.45 Inauguració de la jornada

16.45 – 17.00 Anàlisis previ i procés de participació ciutadana
Sr. Miquel Vadell Balaguer, arquitecte i director insular de Territori i Paisatge

17.00 – 17.15 Marc jurídic general